نقش شوخطبعی در کاهش اضطراب یادگیری زبان انگلیسی |
کد مقاله : 1008-ELTCONF5-FULL |
نویسندگان |
جواد ولیزاده * دبیر رسمی آموزش و پرورش، کرج، ایران. |
چکیده مقاله |
در زمان یادگیری زبان جدید، اضطراب یادگیری مشکل عمدۀ بسیاری از زبانآموزان است که در تمام مراحل یادگیری ممکن است ایجاد شود. شوخطبعی نیز به عنوان یکی از عوامل مؤثر در کاهش اضطراب یادگیری مطرح است. از این جهت، مقالۀ حاضر با استفاده از گردآوری اطلاعات مرتبط از روش اسنادی و تحلیل کیفی و توصیفی آنها به بررسی نقش شوخطبعی در کاهش اضطراب یادگیری زبان انگلیسی پرداخته است که شامل مفهوم، نظریات، سبکهای شوخطبعی، یادگیری، اضطراب یادگیری زبان خارجی و در نهایت پیامدهای شوخطبعی بر یادگیری است. در نظریۀ رهایی شوخی به عنوان روشی برای آزادکردن تنش مطرح شد که تأثیر زیادی در کاهش اضطراب و تنش داشت. همچنین سبکهای شوخ طبعی خودفزاینده، پیوند دهنده و خودشکنانه در کاهش اضطراب مفید و سبک شوخطبعی پرخاشگرانه - در اکثر اوقات - مضر و مخرب بیان شد. پیامدهای شوخطبعی در یادگیری و ارتباط شوخطبعی با اضطراب در بخشهای: ۱. سالمت یادگیرنده، ۲. برداشت، ۳. حافظه، توجه و تمرکز، ۴. روابط و اعتبار و ۵. انگیزه بررسی شد . علاوه بر این زمان، شرایط، میزان، ارتباط، و سبک شوخطبعی در کاهش یا افزایش اضطراب زبان آموزان مؤثر بودند. |
کلیدواژه ها |
زبان انگلیسی، اضطراب یادگیری، شوخطبعی، شوخطبعی در یادگیری. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |