استفاده از هوش مصنوعی به عنوان دستیار معلم در آموزش زبان انگلیسی
کد مقاله : 1015-ELTCONF5-FULL
نویسندگان
محمدمهدی نامی *، فرهاد علی پور
گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان- پردیس چمران
چکیده مقاله
امروزه با پیشرفت علم و فناوری، روش های تدریس شکل و روش متفاوتی پیدا کرده و روش های قدیمی کمتر استفاده می شود. یکی از راه‌هایی که به معلمان انگلیسی کرده، استفاده از هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی به عنوان یکی از فناوریهای نوین، نقش بسیار مهمی در آموزش و یادگیری زبان انگلیسی ایفا کرده است. با استفاده از داده کاوی، تحلیل دقیق داده ها و مشاهده عملکرد هر دانش آموز، هوش مصنوعی برنامه های آموزشی لازم را تهیه و پیشنهاد می کند. این رویکرد به دانش آموزان امکان می دهد به طور مستقل و با انگیزه در فرآیند یادگیری شرکت نموده و مهارتهای زبانی خود را بهبود بخشند. هوش مصنوعی، نه تنها در آموزش موثر است؛ بلکه این فناوری می‌تواند به عنوان دستیار معلم در کلاس عمل کرده و وظایفی از قبیل کنترل کلاس درس، آگاه بودن از میزان یادگیری دانش آموزان، حفظ سرگرمی در کلاس توسط بازی های مرتبط با موضوع تدریس، تست زدن و وظایف دیگر برای رسیدن به یادگیری مطلوب را انجام می دهد.
این مقاله با هدف بررسی نقش هوش مصنوعی در تحول آموزش و یادگیری زبان انگلیسی به عنوان دستیار معلم تهیه شده و اهمیت این فناوری در بهبود کیفیت و کارآمدی فرآیند یادگیری زبان انگلیسی را توضیح داده است.نتایج نشان داد معلمان انگلیسی می توانند جهت موثرتر کردن روند تدریس از هوش مصنوعی به عنوان دستیار استفاده کنند. همچنین، نتایج می تواند برای محققانی که به دنبال استفاده از هوش مصنوعی در تدریس هستند مفید باشد.
کلیدواژه ها
هوش مصنوعی، آموزش زبان انگلیسی، دستیار معلم.
وضعیت: پذیرش چکیده برای چاپ در Book of Abstracts - عدم پذیرش مقاله کامل