ارزشیابی محتوای کتابهای زبان انگلیسی دوره اول متوسطه از منظر دبیران زبان |
کد مقاله : 1021-ELTCONF5-FULL |
نویسندگان |
کتایون حمیدی زاده * گروه آموزش علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. |
چکیده مقاله |
پژوهش حاضر باهدف ارزشیابی محتوای کتابهای زبان انگلیسی دوره اول متوسطه از منظر دبیران زبان صورتگرفته است. به همین منظور از روش توصیفی پیمایشی استفاده شده است. جامعة آماری پژوهش، دبیران زبان انگلیسی دوره اول متوسطه شهر اراک بودند که با روش نمونهگیری تصادفی و بر اساس جدول مورگان، 165 دبیر انتخاب شدند. بهمنظور جمعآوری دادهها از پرسشنامه نظرخواهی از دبیران استفاده شده است. داده های جمع آوری شده با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. در تحلیل داده ها از آزمونهای آماری T و F استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان می دهد از نظر دبیران، کتابهای زبان دوره اول متوسطه دارای نقاط ضعفی در جذابیت ظاهری کتاب، عدم تمرین در واژگان و تلفظ کلمات، عدم توجه به زندگی واقعی و نیاز دانشآموزان و عدم توجه به دانش پیشین و زمینه ای دانشآموزان؛ هستند. اما از نظر خوانا بودن تایپ کتاب، توضیح قواعد دستوری از شرایط نسبتا مناسبی قرار دارند. |
کلیدواژه ها |
کلمات کلیدی: تحلیل محتوا، زبان انگلیسی، کتابهای درسی، دوره متوسطه |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |