تاثیر برنامه Nearpod بر میزان یادگیری واژگان زبان آموزان ایرانی
کد مقاله : 1026-ELTCONF5-FULL
نویسندگان
آرزو کریمی *
دانشگاه علم و هنر یزد
چکیده مقاله
هدف کلی این تحقیق مطالعه تاثیرات استفاده از برنامه Nearpod بر میزان یادگیری دانش واژگان زبان آموزان ایرانی بود.برای بررسی میزان تاثیر برنامهNearpod بر یادگیری واژگان زبان آموزان ایرانی طرح شبه آزمایشی و روش تحلیل کمی مورد استفاده قرار گرفته است.یک گروه سی نفره از دانش آموزان دختر به دو گروه تقسیم شدند:گروه مورد آزمایش 15 نفر و گروه کنترل 15نفر.برای اطمینان از هم جنس بودن شرکت کنندگان آزمون t نمونه های مستقل از پیش آزمون گرفته شده است.پس از آن گروه مورد آزمایش دانش واژگان را با برنامه Nearpod دوره و تمرین کردند و گروه کنترل نیز این کار را بوسیله روش های قدیمی انجام دادند.در پایان این بررسی و آزمایش، عملکرد میزان یادگیری واژگان هر دو گروه بوسیله پس آزمون مورد بررسی قرار گرفت.میزان رضایت دانش آموزان در گروه مورد آزمایش بوسیله یک پرسشنامه مشخص شد. داده ها از نظر آماری بوسیله برنامه Nearpod آنالیز شدند در جایی که از آزمون t نمونه های مستقل نیز برای پی بردن به وجود تغییرات چشمگیر در میزان عملکرد هر دو گروه استفاده شده بود.برای بررسی میزان پیشرفت شرکت کنندگان در این تحقیق،میزان عملکرد هر گروه در پیش آزمون با میزان عملکرد خود همان گروه در پس آزمون بوسیله آزمونt نمونه های زوجی در قالب دو دسته بررسی شد. نتایج به دست آمده از این تحقیق نشان داد که گروه آزمایش عملکرد بهتری نسبت به گروه کنترل در یادگیری واژگان داشتند. تعدادی از دستاوردهای به دست آمده از این تحقیق برای استفاده معلمان،زبان آموزان و طراحان مفاد درسی قابل استفاده است.
کلیدواژه ها
برنامه Nearpod،یادگیری واژگان، زبان آموزان ایرانی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی