تاثیر معلم محور زبان دوم برای پیشرفت مهارت شینداری زبان آموزان ایرانی زبان دوم
کد مقاله : 1056-ELTCONF5 (R1)-FULL
نویسندگان
مینا یزدان پرست *
دانشجوی دکتری
چکیده مقاله
هدف از تاثیر معلم محور زبان دوم برای پیشرفت مهارت شنیداری زبان آموزان ایرانی زبان دوم را مورد بررسی قرار دهیم.مطالب مورد استفاده این تحقیق ازکتاب تاپ نایچ1 اختصاص یافته است.شرکت کنندگان این تحقیق در حدود 100 زبان آموز در موسسه زبانهای خارجه ادیبان در اهواز مورد مطالعه قرار گرفته است. سن آنها بین 20و41 سال می باشند. آنها در میان 120 زبان آموزان از موسسه زبانهای خارجه ادیبان در اهواز انتخاب شدند. زبان آموزان بطور تصادفی به دو گروه مساوی،گروه تجربی(50) وگروه کنترل(50) تقسیم شدند. آنها از طریق روش نمودارگیری به راحتی انتخاب شدند.
سنجش شرکت کنندگان زبان دوم با استفاده از آزمون سنجش بعنوان سطح متوسط گروهی متشکل از نمره های از گروههای تجربی و کنترل اندازه گیری شده است گروه تجربی بوسیله تعلیم به معلمانی که با اجرای نمایش محور در کلاس درس مورد استفاده ، تدریس کرده اند.زبان آموزان گروه کنترل آموزش روش سنتی را دریافت کردند.داده ها از طریق نمونه های مستقل تی تست و دیگری نمونه های زوجین تی تست نشان می دهند. .روش آماری از طریق امار توصیفی و استنیاطی بوسیله برنامه نرم افزاری نسخه21 انجام شده است . نتایج بعد از آزمون نشان می دهند که گروه تجربی بهتر از گروه کنترل اجراشده است.استلزام تحقیق پیشنهاد میکند که معلمان زبان دوم می توانند در اجرای نمایش محور درمهارت تدریس شنیداری بطور موثر استفاده کنند.
کلیدواژه ها
گروه کنترل ، گروه تجربی،آزمو ن سنجش ، تدریس زبان دوم،مهارت شنیداری معلمان زبان دوم
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی