آموزش زبان انگلیسی با رویکرد مفاهیم دینی Teaching English with the approach of religious concepts
کد مقاله : 1073-ELTCONF5-FULL
نویسندگان
سیده نیلوفر نبوی زاده *1، زهرا اسکندری2
1دانشجو
2هیئت علمی
چکیده مقاله
پس از جنگ جهانی دوم، آموزش زبان انگلیسی همواره مورد توجه همگان قرار گرفت و ایران نیز از این چرخه مستثنی نبود. مسئله مورد توجه در میان صاحب نظران و مدرسین زبان انگلیسی،همواره فرهنگی است که از این طریق منتقل می‌شود؛ چراکه آموزش زبان انگلیسی حامل فرهنگی است که از آن به عنوان فرهنگ غربی یاد می‌شود و منجر به ایجاد دوقطبی در جامعه می‌گردد . همین اتفاق، این امر را با چالش هایی مواجه کرده است که ضرورت طرح و برنامه ریزی ارائه مطالب دینی در قالب اموزش زبان انگلیسی را نشان می‌دهد. این نوشتار در پی آن است که به روش کیفی و از طریق تحلیل داده های موجود در کتب درسی آموزش زبان انگلیسی این امر را مورد واکاوی قرار دهد که آیا تلفیق محتوای دینی با آموزش زبان انگلیسی امکان پذیر است و در راستای این تلفیق چه چالش هایی وجود دارد و راهکارهای برطرف کردن این چالش ها کدام است. در این نوشتار به چالش‌هایی پرداخته شده و راهکارهای مناسبی مطرح گردیده است. همچنین در پایان نمونه ای موفق از تلفیق محتوای دینی در آموزش زبان انگلیسی مربوط به یکی از کتب کانون زبان ایران آورده و تحلیل شده است.
کلیدواژه ها
آموزش زبان انگلیسی، آموزش تلفیقی، آموزش دینی، تهاجم فرهنگی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی