بررسی محتوای عناصر فرهنگی کتاب های وارداتی آموزش زبان انگلیسی در ایران بر پایه تحلیل گفتمان انتقادی |
کد مقاله : 1105-ELTCONF5-FULL |
نویسندگان |
زهره بهرامی *1، داود مدنی2 1استاد مدعو دانشگاه فرهنگیان اراک 2دانشگاه خمین |
چکیده مقاله |
با توجه به اینکه فرهنگ هدایت ارزش ها و آرمان های آدمی است و از آن جایی که در واقع فرهنگ، مهارت و دانش رابرای آدمی فراهم و آن را حفظ می کند و از طریق زبان از نسلی به نسل دیگر منتقل و به آن کمک می نماید، در این پژوهش محتوای فرهنگی کتاب های وارداتی آموزش زبان انگلیسی در ایران بر پایه رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی بررسی و تحلیل می شود. روش گردآوری اطلاعات و داده ها در این پژوهش به صورت کتابخانه ای- اسنادی است. داده های این پژوهش، متون و تصاویر کتاب های وارداتی آموزش زبان انگلیسی است که در آموزشگاه های زبان انگلیسی در کشور ایران در حال حاضر تدریس می شوند. به روش کیفی (توصیفی- تحلیلی) به تحلیل و توصیف متون بر پایه چارچوب ون دایک و همچنین تحلیل و توصیف تصاویر بر پایه چارچوب کرس و ون لیوون پرداخته شده است. یافته های این پژوهش نشان می دهد که کتاب های وارداتی آموزش زبان انگلیسی از نظر فرهنگ، مغایر با فرهنگ اسلامی کشور ایران است. |
کلیدواژه ها |
فرهنگ، گفتمان، تحلیل گفتمان، تحلیل گفتمان انتقادی. |
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر |