بررسی چالش‌های آموزش زبان انگلیسی در مقاطع کاردانی و کارشناسی رشته‌های فنی و حرفه‌ای شهر اراک بر اساس مدل وین شتین و فانتینی
کد مقاله : 1106-ELTCONF5-FULL (R1)
نویسندگان
فهیمه فرازمند *
گروه زبان انگلیسی. دانشگاه فرهنگیان. اراک. ایران.
چکیده مقاله
هدف اصلی این پژوهش بررسی چالش‌های درس زبان انگلیسی مقطع کاردانی و کارشناسی رشته‌های فنی وحرفه‌ای شهر اراک بر اساس مدل وین شتین و فانتینی از دیدگاه اساتید گروه زبان انگلیسی شهر اراک است. راهبرد اصلی تحقیق در این پژوهش، کیفی است. جهت گردآوری داده‌ها از روش مصاحبه‌ ساختار نیافته استفاده شده است.
ابزار جمع‌آوری اطلاعات پرسشنامه آسیب‌شناسی برنامه درس زبان انگلیسی بوده که مشتمل بر 4 مقیاس کلی است. روایی و پایایی ابزار مورد تائید قرارگرفته است. جامعه‌ مورد بررسی در این پژوهش شامل کلیه‌ اساتید زبان انگلیسی زن و مرد شهر اراک است که سابقه تدریس در دانشگاه‌های فنی وحرفه‌ای اراک را داشته‌اند. مطابق با یافته‌های حاصل از تجزیه و تحلیل داده‌ها، آسیب‌های درس زبان انگلیسی مقطع کاردانی و کارشناسی رشته‌های فنی و حرفه‌ای شهر اراک بدین قرار است: عدم کفایت پیش زمینه آموزشی و مواجهه بی مقدمه دانشجویان با زبان انگلیسی، تألیف کتب زبان انگلیسی نا متواوزن با نیاز دانشجویان رشته‌های فنی وحرفه‌ای، به روز نبودن محتوای کتاب زبان خارجه، عدم تمرکز سرفصل‌های آموزشی‌ بر آموزش تخصصی زبان انگلیسی، بی انگیزگی دانشجویان در یادگیری زبان انگلیسی و غیره.
کلیدواژه ها
آموزش زبان دوم، دانشگاه فنی و حرفه ای، برنامه درسی زبان انگلیسی، مدل وین شتین و فانتینی.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی