آسیب شناسی آموزش درس زبان انگلیسی در مدارس ایران |
کد مقاله : 1110-ELTCONF5-FULL (R2) |
نویسندگان |
ساسان داوری اصل * دبیر زبان انگلیسی |
چکیده مقاله |
آموزش زبان انگلیسی یکی از اهداف آموزشوپرورش بوده است؛ زیرا اهمیت آموزش زبان بینالمللی بهعنوان وسیلهی اصلی ارتباطی در عصر ارتباطات بر کسی پوشیده نیست. آموزش صحیح و تأثیرگذار هر ماده درسی از جمله زبان انگلیسی بهعنوان یکزبان بینالمللی مستلزم مبانی نظری همسو با ماهیت و طبیعت آن ماده درسی میباشد. از آموزش زبان انگلیسی بهعنوان یک ماده درسی انتظار میرود که توانایی صحبتکردن و بهطورکلی ارتباط برقرارکردن را در مخاطبان خود ایجاد کند و این انتظار در کلمه "زبان" نهفته است و آنقدر روشن و بدیهی به نظر میرسد که نیازی به توضیح و استدلال ندارد. آسیبشناسی در حوزه آموزشوپرورش یکی از نیازهای ضروری و اساسی است که برای تشخیص درست آسیبها باید به منابع و پژوهشهای گوناگون در زمینههای فردی، اجتماعی، رفتاری، مشکلات و آسیبها پرداخت. گروهی از اختلات فقط در فرهنگهای خاص و بین پوه های مشخص مشاهده میشوند؛ لذا باتوجهبه اهمیت موضوع، پژوهش حاضر به روش مروری و با استفاده از منابع اسنادی و اینترنت به بررسی آسیبشناسی آموزش درس زبان انگلیسی در مدارس ایران پرداخته است و نتایج نشان داد که آغاز دیرهنگام آموزش زبان انگلیسی در کشور، روش تدریس در کلاس زبانها و نامناسببودن محتوای کتب درسی زبان انگلیسی در آموزشوپرورش از جمله مهمترین آسیبهای زبانآموزی در مدارس ایران است. |
کلیدواژه ها |
زبان انگلیسی، آسیبشناسی، آموزش زبان، ایران. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |