واکاوی دانش محتوای تربیتی فناورانه (TPACK) معلمان در آموزش زبان انگلیسی (روش مطالعه: مروری نظاممند) |
کد مقاله : 1113-ELTCONF5-FULL |
نویسندگان |
سیدمحمد سیدکلان *1، دیار مظهرپور2 1گروه آموزش علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 889-14665 تهران، ایران 2گروه آموزش زبان انگیسی، دانشگاه فرهنگیان اردبیل، اردبیل، ایران |
چکیده مقاله |
پژوهش حاضر مروری نظاممند را بر مطالعاتی ارائه میکند که هدف آنها بررسی تحقیقات مربوط به دانش محتوای تربیتی فناورانه (TPACK) معلمان زبانانگلیسی است. این مطالعه از یک روش مرور نظاممند برای تجزیه و تحلیل دادههای کیفی و دستیابی به اهداف عملی استفاده میکند. منابع مربوطه از پایگاههای اطلاعاتی داخلی و بینالمللی با استفاده از کلیدواژههای مناسب جمعآوری شد و 18 مقاله منتخب برای نتیجهگیری مورد بررسی قرار گرفتند. یافتهها نشان میدهد که تحقیقات قبلی در مورد TPACK بر چهار موضوع اصلی متمرکز شده است: بررسی، ارزیابی، توسعه و کاربردTPACK . مشخص شد که تحقیقات قبلی عمدتاً دو حوزه را مورد بررسی قرار میدهد: ارزیابی TPACK معلمان و نوآوری در روشهای اندازهگیری سطح آن، و بررسی تفاوتها در سطوح TPACK در میان گروههای مختلف معلمان با هدف ارتقا و افزایش سطح TPACK آنها. در نتیجه، مطالعه حاضر عدم درک در مورد اینکه چگونه معلمان میتوانند به طور مؤثر از هفت عنصر TPACK برای تسهیل یادگیری قرن بیست و یکمی از طریق درسهای یکپارچه با فنآوری استفاده کنند، برجسته میکند. |
کلیدواژه ها |
دانش محتوای تربیتی، دانش محتوای تربیتی فناورانه، آموزش انگلیسی بهعنوان زبان خارجی، معلمان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |