تحلیل گفتمانی شکایت نامه‌های نوشته شده توسط سخنوران بومی
کد مقاله : 1139-ELTCONF5-FULL (R1)
نویسندگان
مریم زارعی *
آموزش و پرورش، آستارا، گیلان، ایران
چکیده مقاله
با توجه به تحولات عمیق سیاسی و اقتصادی در جهان، روابط ملل مختلف به طرز محسوسی افزایش یافته و زبان انگلیسی در حال حاضر توسط بسیاری از ملل به عنوان یک زبان بین المللی مطرح شده است. از این رو، برای دستیابی به نتایج بهتر و مؤثرتر در روابط بین الملل، نویسندگان غیر بومی باید در گفتمان‌های متعدد زبان انگلیسی از جمله در نامه نگاری‌های خود مهارت داشته باشند. هدف این پژوهش، تحلیل گفتمانی نامه‌های شکایتی نوشته شده توسط نویسندگان بومی انگلیسی زبان بود. برای این منظور، 30 نامه معتبر از کتاب "چگونه نامه های بهتر بنویسیم" ویرایش شده توسط چاپل (2006) انتخاب شدند. داده‌های جمع آوری شده از طریق"مفهوم تراکم واژگانی هالیدی"، "ویژگی‌های بیان شده‌ی کوک در شناسایی ژانر" و "مدل راهبردهای ادب براون و لوینسون" تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که نویسندگان شکایت نامه‌های بومی در نوشته‌های خود عمدتاً بر ارجاعات شخصی، انسجام پیوندی و راهبردهای منفی غیرمستقیم ادب تمرکز داشتند. با بکارگیری نتایج این پژوهش، معلمان غیر بومی می‌توانند زبان‌آموزان انگلیسی را با جنبه‌های اجتماعی زبان آشنا کنند و آنها را به استفاده از عناصرکاربردی در نامه‌ نگاری‌های خود سوق دهند.
کلیدواژه ها
تحلیل گفتمان، سخنوران بومی، شکایت نامه‌ها
وضعیت: پذیرش چکیده برای چاپ در Book of Abstracts - عدم پذیرش مقاله کامل