آسیب شناسی زبان آموزی در مدارس مقطع متوسطه دوم ایران
کد مقاله : 1146-ELTCONF5-FULL (R1)
نویسندگان
سینا حیدری *
دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان (دبیر وزارت آموزش و پرورش)
چکیده مقاله
امروزه دانش آموزان مقطع متوسطه در کشور ایران با مشکلاتی در روند یادگیری زبان انگلیسی مواجه هستند. این تحقیق با هدف بررسی علل و ابعاد آسیب‌های زبانی در این مرحله تحصیلی ارائه شده است. در این مطالعه از روش مروری-کتابخانه‌ای استفاده شده است. اطلاعات مبتنی بر جستجوهای دقیق در پایگاه‌های اطلاعاتی SID ، scholar G و گوگل نشان می‌دهد که مسائل مختلفی در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی، و اجتماعی به آسیب‌ هایی در زبان آموزی در این مرحله منجر شده است. آسیب‌های موجود در فرآیند زبان‌آموزی از اصول نامناسب در روش‌های آموزشی فعلی، مشکلات ساختار درسی، و موانع در فرآیند ارزیابی آموزشی ناشی می‌شوند. این تحقیق تجزیه و تحلیل نقاط ضعف در فرآیند آموزش زبان را پوشش داده و پیشنهادهایی برای بهبود وضعیت ارائه کرده است. در این راستا، اقدامات مؤثری جهت ارتقاء کیفیت آموزش زبان در مدارس متوسطه دوم ایران پیشنهاد شده است.
همچنین با توجه به موارد مورد بررسی، اقدامات مهمی را برای بهبود مهارت‌های زبانی دانش‌آموزان و ارتقاء عملکرد سیستم آموزشی کشور ارائه می‌دهد. پیشنهادات ارائه‌شده نه‌تنها به سطح آموزش زبان، بلکه به تدابیر جامع‌تری جهت بهسازی فرآیند آموزشی اشاره دارند. این اقدامات می‌توانند بهبودی مستدام در عرصه آموزش زبان مقطع متوسطه دوم را تضمین کنند و در پیشبرد اهداف آموزشی و زبانی کشور مؤثر باشند.
کلیدواژه ها
زبان آموزی - آسیب های زبان آموزی - راهکار های موثر در برطرف نمودن مشکلات آموزش زبان
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر