واکاوی درس زبان انگلیسی دوره متوسطه بر اساس عناصر برنامه درسی پنهان
کد مقاله : 1173-ELTCONF5-FULL
نویسندگان
امیر نهاوندی تکاب *
نیستم
چکیده مقاله
هدف این پژوهش واکاوی درس زبان انگلیسی مدارس ناحیه 2 پسرانه شهر تبریز در سال تحصیلی 1402-1403می‌باشد. روش تحقیق، توصیفی ـ پیمایشی است. جامعه آماری شامل کلیه دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه ناحیه 2 شهر تبریز در سال تحصیلی 1403-1402 شامل 2553 نفر، و حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان، به تعداد 370 نفر برآورد گردیده است که به روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای چند مرحله‌ای انتخاب شده‌اند. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسش‌نامه محقق ساخته می‌باشد که پایایی پرسشنامه 8/0 بود. در بخش آماری، در قسمت آمار توصیفی از میانگین، و انحراف استاندارد و در قسمت آمار استنباطی از آزمون t تک‌نمونه‌ای استفاده شده است. جهت تشخیص نرمال بودن توزیع پراکندگی متغیرها از آزمون اسمیرنوف کولموگروف استفاده شد و محاسبات آماری توسط نرم‌افزار SPSS انجام پذیرفت. بعد از تجزیه و تحلیل داده‌ها، مشخص شد که درس ریاضی در حوزه هدف، محتوا، امکانات، فضا، روش، زمان و ارزشیابی با آسیب بسیار جدی مواجه است.
کلیدواژه ها
درس زبان، آسیب‌شناسی، اهداف و محتوا، فضا و امکانات، زمان، روش و ارزشیابی
وضعیت: پذیرش چکیده برای چاپ در Book of Abstracts - عدم پذیرش مقاله کامل